ENERRGY, EXPERT IN HET VANGEN & ONDERZOEKEN VAN VERHALEN
  • Leren en verbeteren
  • Over mij
  • Levenskunst 3.0.
  • Zeggenschap 3.0.
  • Leiderschap 3.0.
  • Vakmanschap 3.0.
  • Communicatie 3.0
  • Verandering 3.0.
  • 1001 manieren
  • blogs
De inwoner/bewoner centraal, hoe doe je dat?  Hoe komt hun ervaringskennis
​terug in beleidsontwikkeling?

Zeggenschap 3.0

Foto

Uiteindelijk gaat het bij beleidsontwikkeling om de vraag: wat worden inwoners/bewoners er beter van?
Wil je dat weten? Steek dan je licht op bij inwoners/bewoners zelf. 




​Geef hun een stem in alle fasen van beleidsontwikkeling:
  • het formuleren van maatschappelijke opgaven & resultaten;
  • de passende aanpak om deze te realiseren;
  • het zichtbaar maken van de impact;
  • het leren & verbeteren.

Hoe doe je dat?
​De omslag maken van 'praten over' naar 'praten met' lijkt lastig. Vooral als het gaat om (kwetsbare) groepen, zoals ouderen, mantelzorgers, langdurig werklozen, chronisch zieken, mensen met een beperking, dak- en thuislozen. 
Het kan wèl. De oplossing is simpel, leuk en leerzaam. Duik in hun verhalen en duid die verhalen.
Weet je wat er dan gebeurt?

Inwoners/clienten
  • Voelen zich gehoord en gezien;
  • Worden zich (weer) bewust van wat ze willen en belangrijk vinden in het dagelijkse leven;
  • Pakken waar mogelijk de regie. 

Beleidsmakers
  • Komen erachter wat er leeft en speelt;
  • Horen wat echt nodig is, in taal & woorden 'uit de leefwereld";
  • Hebben duidelijk wat werkt en niet werkt in de dagelijkse praktijk;
  • Weten wat ze kunnen leren en verbeteren. 


Nieuwsgierig? 
Informeer naar de mogelijkheid om verhalen te gebruiken voor zeggenschap  3.0.   
Alles wat je nodig hebt, is er al.



Foto
http://www.enerrgy.nl
Sneek, It Hiem 4
KvK 605 798 54





​
​
riemie@enerrgy.nl
​06 53964635
  • Leren en verbeteren
  • Over mij
  • Levenskunst 3.0.
  • Zeggenschap 3.0.
  • Leiderschap 3.0.
  • Vakmanschap 3.0.
  • Communicatie 3.0
  • Verandering 3.0.
  • 1001 manieren
  • blogs